{ text-align:center; }

sobota 3. června 2017

[Doporučuji: Knihy] John Wyndham - Midwichské kukačky

   Opět tu mám knihu od Johna Wyndhama. Malé info o autorovi: po skončení školy ve věku osmnácti let vyzkoušel řadu zaměstnání, včetně práva nebo farmaření. Protože mu to ale příliš nevynášelo, dal se na psaní a později začal posílat krátké příběhy do amerických sci-fi magazínů. Během druhé světové války se přihlásil do služby a v armádě sloužil jako dešifrovací operátor. Po válce se inspirován úspěchem svého bratra, též spisovatele, vrátil zpět ke psaní. V roce 1951 pak vydal svůj první román Den trifidů. Během svého života pak napsal další dalších šest knih.

(KOSMAS)

   Jak již název vypovídá, příběh se odehrává v Midwichi, malém městečku na anglickém venkově.  Manželé Gayfordovi se vrací zpět domů po nějakém čase ztráveném v Londýně. Vstup do městečka jim ale je odepřen armádou, která oblast uzavřela, jelikož se stalo něco neuvěřitelného. Doslova všichni obyvatelé usnuly a to na přesně dvacet čtyři hodin. Dayfordovým je nakonec vstup do Midwiche povolen, pokud budou hlásit neobvyklé události armádě. Nedlouho po této příhodě zjistí všechny ženy, které v tu dobu byly v městečku přítomny, že jsou těhotné. A aby toho nebylo málo, když se děti narodí, něco na nich je. Možná jsou ty jejich zlaté oči a plavé vlasy. Možná to, že během několika měsíců vyspěli stejně jako běžné děti během několika let. 

   I když je to kniha z padesátých let, mě se četla rychle a četla jsem jí s chutí. Wyndhamův styl psaní ale není pro všechny, jak jsem zjistila, když jsem četla komentáře po články o této knize.

1 komentář:

  1. Od Wyndhama jsem četla zmíňovaný Den trifidů a jeho poslední novelu Chocky. To druhé velmi doporučuji.
    Hezky napsané :)

    OdpovědětVymazat